SantaBanta Universal Humour for December 24, 2016 Posted: 23 Dec 2016 10:30 AM PST Seamus is having a bit of trouble seeing things at a distance so he goes into an opticians for an eye test.
The optician asks him to cover his right eye with his left hand and read the letters on the card.
Now Seamus has always had difficulty telling right from left so the optician says not to worry and to cover his left eye with his left hand and then read the letters on the card but still Seamus has problems.
The optician, being a helpful chap, has a brilliant idea and taking a cardboard box, cuts out two small square holes and puts it over Seamus' head with the words, "There, now cover up one of the holes and read the letters on the card through the other hole."
Seamus however bursts into tears and the optician becomes very concerned, takes the box off his head and askes why he's crying.
Seamus replies, "I wanted a metal frame like me brother's got." | | | | | | | | A man and a little boy entered a barbershop together. After the man received the full treatment - shave, shampoo, manicure, haircut, etc. he placed the boy in the chair.
"I'm going to buy a green tie to wear for the parade," he said. "I'll be back in a few minutes."
When the boy's haircut was completed and the man still hadn't returned, the barber said, "Looks like your daddy's forgotten all about you."
"That wasn't my daddy," said the boy. "He just walked up, took me by the hand and said, 'Come on, son, we're gonna get a free haircut!'" | | एक बार मास्टर जी अपनी क्लास के बच्चो से पूछने लगे, `बच्चो जिस तरह Twenty - 20 क्रिकेट आने से क्रिकेट देखने का मजा बढ़ गया, उसी तरह तुम्हारी परीक्षा लेने का तरीका किस तरह से रोमांचक बनाया जा सकता है?`
जब कोई नहीँ बोला तो पप्पू इस सवाल का जवाब देने के लिए खड़ा हो गया।
मास्टर जी उसके खुराफाती दिमाग को जानते थे। आँखें तरेरी पर फिर भी न चाहते हुए बोले, `जल्दी से बता।`
पप्पू गंभीर होकर बोला, `मास्टर जी हमारा पेपर एक घंटा 20 मिनट का होना चाहिए। हर बीस मिनट के बाद छात्रों को आपस मेँ बात करने के लिए के लिए दो मिनट का `Time Off ` मिलना चाहिए।
बच्चों को एक `Free Hit` मिलनी चाहिए, जिसमेँ बच्चे किसी भी एक सवाल का अपनी मर्जी से उत्तर लिख सकेँ।
पहले 20 मिनट मेँ `Power Play` होना चाहिए जिसमे ड्यूटी वाला मास्टर कमरे से बाहर रहे।
और हर एक सही उत्तर लिखने पर `Cheer Leaders` आकर कमरे मेँ डांस करेँ।` | | | | | Count your blessings, sing your Christmas carols, open your gifts, and make a wish under the Christmas tree. May you have a Merry Christmas! | | | | | | जीवन के हर मोड़ पर अभावों में जो पलते रहे; सपने जिनकी आंखों में भरने से पहले तिड़कते रहे; आओ थोड़ा ध्यान दें तोहफों से भर दें उनके जीवन में रस; मनाएं इस बार प्रभु के संदेश को महकाता यह क्रिसमस। क्रिसमस की शुभ कामनायें! | | | | | | Interviewer: How do you explain the long gap in your resume? Candidate: I fell asleep with my face on the spacebar! | | | | | Count your blessings, sing your Christmas carols, open your gifts, and make a wish under the Christmas tree. May you have a Merry Christmas! | | | | Interviewer: How do you explain the long gap in your resume? Candidate: I fell asleep with my face on the spacebar! | | | | Girlfriend: Do you love me? Boyfriend: Yes, of course. Girlfriend: How much? Boyfriend: I'd take a bullet for you. Girlfriend: Awwwww! Seriously? Boyfriend: Yeah, 'Bullet Classic 500 CC' in dowry! | | | | जीवन के हर मोड़ पर अभावों में जो पलते रहे; सपने जिनकी आंखों में भरने से पहले तिड़कते रहे; आओ थोड़ा ध्यान दें तोहफों से भर दें उनके जीवन में रस; मनाएं इस बार प्रभु के संदेश को महकाता यह क्रिसमस। क्रिसमस की शुभ कामनायें! | | | | जो दोस्त प्यार से दारु का बिल भर दे, अपने लिए तो बस वही 'सांता' है। | | | | सर्दियों में आदमी नहाने से पहले Silent Mode पे होता है, नहाते समय Loud Mode पे और नहाने के बाद Vibrate Mode पे चला जाता है। | | | | Christmas is a tonic for our souls. It moves us to think of others rather than of ourselves. It directs our thoughts to giving. | | | | Christmas is the spirit of giving without a thought of getting. It is happiness because we see joy in people. It is forgetting self and finding time for others. It is discarding the meaningless and stressing the true values. | | | |
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